marți, 23 februarie 2010

Poveste adevarata












cititi urmatoarea poveste adevarata



>> Intr-o sala de clasa a unui colegiu, un profesor tine cursul de filozofie…

>

>> Sa va explic care e conflictul intre stiinta si religie… Profesorul ateu face o pauza si apoi ii cere unuia dintre noii sai studenti sa se ridice in picioare

>> Esti crestin, nu-i asa, fiule?

>> Da, dle, spune studentul

>> Deci crezi in Dumnezeu?

>> Cu siguranta

>> Dumnezeu e bun?

>> Desigur, Dumnezeu e bun.

>> E Dumnezeu atotputernic? Poate El sa faca orice?

>> Da

>> Tu esti bun sau rau?

> Biblia spune ca sunt rau.

>> Profesorul zambeste cunoscator. Aha! Biblia! Se gandeste putin. Uite o problema pt tine. Sa zicem ca exista aici o persoana bolnava si tu o poti vindeca. Poti face asta. Ai vrea sa il ajuti? Ai incerca?

>> Da, dle. As incerca.

>> Deci esti bun.

>> N-as spune asta.

>> Dar de ce n-ai spune asta? Ai vrea sa ajuti o persoana bolnava daca ai

> putea. Majoritatea am vrea daca am putea. Dar Dumnezeu, nu…

>> Studentul nu raspunde, asa ca profesorul continua.

>> El nu ajuta, nu-i asa? Fratele meu era crestin si a murit de cancer, chiar

> daca se ruga lui Isus sa-l vindece.

>> Cum de Isus e bun? Poti raspunde la asta?

>> Studentul tace.

>> Nu poti raspunde, nu-i asa? El ia o inghititura de apa din paharul de pe

> catedra ca sa-i dea timp studentului sa se relaxeze.

>> Hai sa o luam de la capat, tinere.. Dumnezeu e bun?

>> Pai…, da, spune studentul

>> Satana e bun?

>> Studentul nu ezita la aceasta intrebare “Nu”

>> De unde vine Satana?

>> Studentul ezita. De la Dumnezeu.

>> Corect. Dumnezeu l-a creat pe Satana, nu-i asa? Zi-mi, fiule, exista rau pe

> lume?

>> Da, dle.

>> Raul e peste tot, nu-i asa?Si Dumnezeu a creat totul pe lumea asta,

> corect?

>> Da

>> Deci cine a creat raul? Profesorul a continuat.

>> Daca Dumnezeu a creat totul, atunci El a creat si raul. Din moment ce raul

> exista si conform principiului ca ceea ce facem defineste ceea ce suntem,

> atunci Dumnezeu e rau.

>> Din nou, studentul nu raspunde.

>> Exista pe lume boli? Imoralitate? Ura?

>> Uratenie? Toate aceste lucruri groaznice, exista?

>> Studentul se foieste jenat.

>> Da

>> Deci cine le-a creat?

>> Studentul iarasi nu raspunde, asa ca profesorul repeta intrebarea. Cine le-a

> creat? Niciun raspuns. Deodata, profesorul incepe sa se plimbe in fata

> clasei. Studentii sunt uimiti. Spune-mi, continua el adresandu-se altui

> student.

>> Crezi in Isus Cristos, fiule?

>> Vocea studentului il tradeaza si cedeaza nervos.

>> Da, dle profesor, cred.

>> Batranul se opreste din marsaluit. Stiinta spune ca ai 5 simturi pe care le

> folosesti pt a identifica si observa lumea din jurul tau. L-ai vazut vreodata

> pe Isus?

>> Nu, dle. Nu L-am vazut.

>> Atunci spune-ne daca l-ai auzit vreodata pe Isus al tau?

>> Nu, dle, nu l-am auzit.

>> L-ai simtit vreodata pe Isus al tau, l-ai gustat sau l-ai mirosit? Ai avut

> vreodata o experienta senzoriala a lui Isus sau a lui Dumnezeu?

>> Nu, dle, ma tem ca nu.

>> Si totusi crezi in el?

>> Da.

>> Conform regulilor sale empirice, testabile, demonstrabile, stiinta spune ca

> Dumnezeul tau nu exista.

>> Ce spui de asta, fiule?

>> Nimic, raspunde studentul. Eu am doar credinta mea.

>> Da, credinta, repeta profesorul.

>> Asta e problema pe care stiinta o are cu Dumnezeu.

>> Nu exista nicio dovada, ci doar credinta.

>> Studentul ramane tacut pt o clipa, inainte de a pune si el o intrebare.

>> Dle profesor, exista caldura?

>> Da

>> Si exista frig?

>> Da, fiule, exista si frig.

>> Nu, dle, nu exista.

>> Profesorul isi intoarce fata catre student, vizibil interesat. Clasa devine

> brusc foarte tacuta.

>> Studentul incepe sa explice.

>> 'Poate exista multa caldura, mai multa caldura, super-caldura, mega-caldura,

> caldura nelimitata, caldurica sau deloc caldura, dar nu avem nimic numit

> “frig”. Putem ajunge pana la 458 de grade sub zero, ceea ce nu inseamna

> caldura, dar nu putem merge mai departe. Nu exista frig – daca ar exista, am

> avea temperature mai scazute decat minimul absolut de -458 de grade. Fiecare

> corp sau obiect e demn de studiat daca are sau transmite energie, si caldura

> e cea care face ca un corp sau material sa aiba sau sa transmita energie.

>> Zero absolut (-458 F) inseamna absenta totala a caldurii.

>> Vedeti, dle, frigul e doar un cuvant pe care il folosim pentru a descrie

> absenta caldurii.

>> Nu putem masura frigul. Caldura poate fi masurata in unitati termice,

> deoarece caldura este energie. Frigul nu e opusul caldurii, dle, ci doar

> absenta ei.

>> Clasa e invaluita in tacere. Undeva cade un stilou si suna ca o lovitura de

> ciocan.

>> Dar intunericul, profesore?

>> Exista intunericul?

>> Da, raspunde profesorul fara ezitare. Ce e noaptea daca nu intuneric?

>> Din nou raspuns gresit, dle.

>> Intunericul nu e ceva; este absenta a ceva. Poate exista lumina scazuta,

> lumina normala, lumina stralucitoare, lumina intermitenta, dar daca nu exista

> lumina constanta atunci nu exista nimic, iar acest nimic se numeste

> intuneric, nu-i asa? Acesta este sensul pe care il atribuim acestui cuvant.

> In realitate, intunericul nu exista. Daca ar exista, am putea face ca

> intunericul sa fie si mai intunecat, nu-i asa?

>> Profesorul incepe sa-i zambeasca studentului din fata sa. Acesta va fi un

> semestru bun.

>> Ce vrei sa demonstrezi, tinere?

>> Da, dle profesor.. Vreau sa spun ca premisele dvs filosofice sunt gresite de

> la bun inceput si de aceea concluzia TREBUIE sa fie si ea gresita.

>> De data asta, profesorul nu-si poate ascunde surpriza.Gresite?

>> Poti explica in ce fel?

>> Lucrati cu premisa dualitatii, explica studentul…

>> Sustineti ca exista viata si apoi ca exista moarte; un Dumnezeu bun si un

> Dumnezeu rau. Considerati conceptul de Dumnezeu drept ceva finit, ceva ce

> putem masura.

>> Dle, stiinta nu poate explica nici macar ce este acela un gand. Foloseste

> electricitatea si magnetismul, dar NIMENI nu a vazut sau nu a inteles pe

> deplin vreuna din acestea doua. Sa consideri ca moartea e opusul vietii

> inseamna sa ignori ca moartea nu exista ca lucru substantial. Moartea nu e

> opusul vietii, ci doar absenta ei. Acum spuneti-mi, dle profesor, le predati

> studentilor teoria ca ei au evoluat din maimuta?

>> Daca te referi la procesul evolutiei naturale, tinere, da, evident ca

> da.

>> Ati observat vreodata evolutia cu propriii ochi, dle?

>> Profesorul incepe sa dea din cap, inca zambind, cand isi da seama incotro se

> indreapta argumentul. Un semestru foarte bun, intr-adevar.

>> Din moment ce nimeni nu a observat procesul evolutiei in desfasurare si

> nimeni nu poate demonstra ca el are loc, dvs. Nu predate studentilor ceea ce

> credeti, nu? Acum ce sunteti, om de stiinta sau predicator?

>> Clasa murmura. Studentul tace pana cand emotia se mai stinge..

>> Ca sa continuam demonstratia pe care o faceati adineori celuilalt student,

> permiteti-mi sa va dau un exemplu, ca sa intelegeti la ce ma refer.

>Studentul se uita in jurul

> sau, in clasa. E vreunul dintre voi care a vazut vreodata creierul

> profesorului? Clasa izbucneste in ras. E cineva care a auzit creierul

> profesorului, l-a simtit, l-a atins sau l-a mirosit? Nimeni nu pare sa fi

> facut asta.

>> Deci, conform regulilor empirice, stabile si conform protocolului

> demonstrabil, stiinta spune – cu tot respectul, dle – ca nu aveti creier.

> Daca stiinta spune ca nu aveti creier, cum sa avem incredere in cursurile

> dvs, dle?

>> Acum clasa e cufundata in tacere. Profesorul se holbeaza la student, cu o

> fata impenetrabila. In fine, dupa un interval ce pare o vesnicie, batranul

> raspunde.

>> Presupun ca va trebui sa crezi, pur si simplu….

>> Deci, acceptati ca exista credinta si, de fapt, credinta exista impreuna cu

> viata, continua studentul. Acum, dle, exista raul?

>> Acum nesigur, profesorul raspunde: sigur ca exista. Il vedem zilnic. Raul se

> vede zilnic din lipsa de umanitate a omului fata de om.

>Se vede in nenumaratele crime

> si violente care se petrec peste tot in lume. Aceste manifestari nu sunt

> nimic altceva decat raul.

>> La asta, studentul a replicat: Raul nu exista, dle, sau cel putin nu exista

> in sine. Raul e pur si simplu absenta lui Dumnezeu. E ca si intunericul si

> frigul, un cuvant creat de om pentru a descrie absenta lui Dumnezeu. Nu

> Dumnezeu a creat raul. Raul este ceea ce se intampla cand din inima omului

> lipseste dragostea lui Dumnezeu. Este ca frigul care apare cand nu exista

> caldura sau ca intunericul care apare cand nu exista lumina.

>> Profesorul s-a asezat.

>>

>> Daca ai citit pana aici si zambesti cand ai terminat, trimite asta

> prietenilor si familiei, cu titlul “Dumnezeu vs. stiinta”

>>

>> PS: Studentul era Albert Einstein...

>



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu