cititi urmatoarea poveste adevarata
>> Intr-o sala de clasa a unui colegiu, un profesor tine cursul de filozofie…
>
>> Sa va explic care e conflictul intre stiinta si religie… Profesorul ateu face o pauza si apoi ii cere unuia dintre noii sai studenti sa se ridice in picioare
>> Esti crestin, nu-i asa, fiule?
>> Da, dle, spune studentul
>> Deci crezi in Dumnezeu?
>> Cu siguranta
>> Dumnezeu e bun?
>> Desigur, Dumnezeu e bun.
>> E Dumnezeu atotputernic? Poate El sa faca orice?
>> Da
>> Tu esti bun sau rau?
> Biblia spune ca sunt rau.
>> Profesorul zambeste cunoscator. Aha! Biblia! Se gandeste putin. Uite o problema pt tine. Sa zicem ca exista aici o persoana bolnava si tu o poti vindeca. Poti face asta. Ai vrea sa il ajuti? Ai incerca?
>> Da, dle. As incerca.
>> Deci esti bun.
>> N-as spune asta.
>> Dar de ce n-ai spune asta? Ai vrea sa ajuti o persoana bolnava daca ai
> putea. Majoritatea am vrea daca am putea. Dar Dumnezeu, nu…
>> Studentul nu raspunde, asa ca profesorul continua.
>> El nu ajuta, nu-i asa? Fratele meu era crestin si a murit de cancer, chiar
> daca se ruga lui Isus sa-l vindece.
>> Cum de Isus e bun? Poti raspunde la asta?
>> Studentul tace.
>> Nu poti raspunde, nu-i asa? El ia o inghititura de apa din paharul de pe
> catedra ca sa-i dea timp studentului sa se relaxeze.
>> Hai sa o luam de la capat, tinere.. Dumnezeu e bun?
>> Pai…, da, spune studentul
>> Satana e bun?
>> Studentul nu ezita la aceasta intrebare “Nu”
>> De unde vine Satana?
>> Studentul ezita. De la Dumnezeu.
>> Corect. Dumnezeu l-a creat pe Satana, nu-i asa? Zi-mi, fiule, exista rau pe
> lume?
>> Da, dle.
>> Raul e peste tot, nu-i asa?Si Dumnezeu a creat totul pe lumea asta,
> corect?
>> Da
>> Deci cine a creat raul? Profesorul a continuat.
>> Daca Dumnezeu a creat totul, atunci El a creat si raul. Din moment ce raul
> exista si conform principiului ca ceea ce facem defineste ceea ce suntem,
> atunci Dumnezeu e rau.
>> Din nou, studentul nu raspunde.
>> Exista pe lume boli? Imoralitate? Ura?
>> Uratenie? Toate aceste lucruri groaznice, exista?
>> Studentul se foieste jenat.
>> Da
>> Deci cine le-a creat?
>> Studentul iarasi nu raspunde, asa ca profesorul repeta intrebarea. Cine le-a
> creat? Niciun raspuns. Deodata, profesorul incepe sa se plimbe in fata
> clasei. Studentii sunt uimiti. Spune-mi, continua el adresandu-se altui
> student.
>> Crezi in Isus Cristos, fiule?
>> Vocea studentului il tradeaza si cedeaza nervos.
>> Da, dle profesor, cred.
>> Batranul se opreste din marsaluit. Stiinta spune ca ai 5 simturi pe care le
> folosesti pt a identifica si observa lumea din jurul tau. L-ai vazut vreodata
> pe Isus?
>> Nu, dle. Nu L-am vazut.
>> Atunci spune-ne daca l-ai auzit vreodata pe Isus al tau?
>> Nu, dle, nu l-am auzit.
>> L-ai simtit vreodata pe Isus al tau, l-ai gustat sau l-ai mirosit? Ai avut
> vreodata o experienta senzoriala a lui Isus sau a lui Dumnezeu?
>> Nu, dle, ma tem ca nu.
>> Si totusi crezi in el?
>> Da.
>> Conform regulilor sale empirice, testabile, demonstrabile, stiinta spune ca
> Dumnezeul tau nu exista.
>> Ce spui de asta, fiule?
>> Nimic, raspunde studentul. Eu am doar credinta mea.
>> Da, credinta, repeta profesorul.
>> Asta e problema pe care stiinta o are cu Dumnezeu.
>> Nu exista nicio dovada, ci doar credinta.
>> Studentul ramane tacut pt o clipa, inainte de a pune si el o intrebare.
>> Dle profesor, exista caldura?
>> Da
>> Si exista frig?
>> Da, fiule, exista si frig.
>> Nu, dle, nu exista.
>> Profesorul isi intoarce fata catre student, vizibil interesat. Clasa devine
> brusc foarte tacuta.
>> Studentul incepe sa explice.
>> 'Poate exista multa caldura, mai multa caldura, super-caldura, mega-caldura,
> caldura nelimitata, caldurica sau deloc caldura, dar nu avem nimic numit
> “frig”. Putem ajunge pana la 458 de grade sub zero, ceea ce nu inseamna
> caldura, dar nu putem merge mai departe. Nu exista frig – daca ar exista, am
> avea temperature mai scazute decat minimul absolut de -458 de grade. Fiecare
> corp sau obiect e demn de studiat daca are sau transmite energie, si caldura
> e cea care face ca un corp sau material sa aiba sau sa transmita energie.
>> Zero absolut (-458 F) inseamna absenta totala a caldurii.
>> Vedeti, dle, frigul e doar un cuvant pe care il folosim pentru a descrie
> absenta caldurii.
>> Nu putem masura frigul. Caldura poate fi masurata in unitati termice,
> deoarece caldura este energie. Frigul nu e opusul caldurii, dle, ci doar
> absenta ei.
>> Clasa e invaluita in tacere. Undeva cade un stilou si suna ca o lovitura de
> ciocan.
>> Dar intunericul, profesore?
>> Exista intunericul?
>> Da, raspunde profesorul fara ezitare. Ce e noaptea daca nu intuneric?
>> Din nou raspuns gresit, dle.
>> Intunericul nu e ceva; este absenta a ceva. Poate exista lumina scazuta,
> lumina normala, lumina stralucitoare, lumina intermitenta, dar daca nu exista
> lumina constanta atunci nu exista nimic, iar acest nimic se numeste
> intuneric, nu-i asa? Acesta este sensul pe care il atribuim acestui cuvant.
> In realitate, intunericul nu exista. Daca ar exista, am putea face ca
> intunericul sa fie si mai intunecat, nu-i asa?
>> Profesorul incepe sa-i zambeasca studentului din fata sa. Acesta va fi un
> semestru bun.
>> Ce vrei sa demonstrezi, tinere?
>> Da, dle profesor.. Vreau sa spun ca premisele dvs filosofice sunt gresite de
> la bun inceput si de aceea concluzia TREBUIE sa fie si ea gresita.
>> De data asta, profesorul nu-si poate ascunde surpriza.Gresite?
>> Poti explica in ce fel?
>> Lucrati cu premisa dualitatii, explica studentul…
>> Sustineti ca exista viata si apoi ca exista moarte; un Dumnezeu bun si un
> Dumnezeu rau. Considerati conceptul de Dumnezeu drept ceva finit, ceva ce
> putem masura.
>> Dle, stiinta nu poate explica nici macar ce este acela un gand. Foloseste
> electricitatea si magnetismul, dar NIMENI nu a vazut sau nu a inteles pe
> deplin vreuna din acestea doua. Sa consideri ca moartea e opusul vietii
> inseamna sa ignori ca moartea nu exista ca lucru substantial. Moartea nu e
> opusul vietii, ci doar absenta ei. Acum spuneti-mi, dle profesor, le predati
> studentilor teoria ca ei au evoluat din maimuta?
>> Daca te referi la procesul evolutiei naturale, tinere, da, evident ca
> da.
>> Ati observat vreodata evolutia cu propriii ochi, dle?
>> Profesorul incepe sa dea din cap, inca zambind, cand isi da seama incotro se
> indreapta argumentul. Un semestru foarte bun, intr-adevar.
>> Din moment ce nimeni nu a observat procesul evolutiei in desfasurare si
> nimeni nu poate demonstra ca el are loc, dvs. Nu predate studentilor ceea ce
> credeti, nu? Acum ce sunteti, om de stiinta sau predicator?
>> Clasa murmura. Studentul tace pana cand emotia se mai stinge..
>> Ca sa continuam demonstratia pe care o faceati adineori celuilalt student,
> permiteti-mi sa va dau un exemplu, ca sa intelegeti la ce ma refer.
>Studentul se uita in jurul
> sau, in clasa. E vreunul dintre voi care a vazut vreodata creierul
> profesorului? Clasa izbucneste in ras. E cineva care a auzit creierul
> profesorului, l-a simtit, l-a atins sau l-a mirosit? Nimeni nu pare sa fi
> facut asta.
>> Deci, conform regulilor empirice, stabile si conform protocolului
> demonstrabil, stiinta spune – cu tot respectul, dle – ca nu aveti creier.
> Daca stiinta spune ca nu aveti creier, cum sa avem incredere in cursurile
> dvs, dle?
>> Acum clasa e cufundata in tacere. Profesorul se holbeaza la student, cu o
> fata impenetrabila. In fine, dupa un interval ce pare o vesnicie, batranul
> raspunde.
>> Presupun ca va trebui sa crezi, pur si simplu….
>> Deci, acceptati ca exista credinta si, de fapt, credinta exista impreuna cu
> viata, continua studentul. Acum, dle, exista raul?
>> Acum nesigur, profesorul raspunde: sigur ca exista. Il vedem zilnic. Raul se
> vede zilnic din lipsa de umanitate a omului fata de om.
>Se vede in nenumaratele crime
> si violente care se petrec peste tot in lume. Aceste manifestari nu sunt
> nimic altceva decat raul.
>> La asta, studentul a replicat: Raul nu exista, dle, sau cel putin nu exista
> in sine. Raul e pur si simplu absenta lui Dumnezeu. E ca si intunericul si
> frigul, un cuvant creat de om pentru a descrie absenta lui Dumnezeu. Nu
> Dumnezeu a creat raul. Raul este ceea ce se intampla cand din inima omului
> lipseste dragostea lui Dumnezeu. Este ca frigul care apare cand nu exista
> caldura sau ca intunericul care apare cand nu exista lumina.
>> Profesorul s-a asezat.
>>
>> Daca ai citit pana aici si zambesti cand ai terminat, trimite asta
> prietenilor si familiei, cu titlul “Dumnezeu vs. stiinta”
>>
>> PS: Studentul era Albert Einstein...
>
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu